NATO PA: Emperyalizmin güdümündeki düzen siyasetinin aynası

Gerçek 5 dk okuma
NATOPA

Tayyip Erdoğan 7-8 Temmuz’da Ankara’da toplanacak NATO zirvesinden önce bir önemli NATO toplantısının da İstanbul’da olacağını duyurdu. NATO Parlamenter Asamblesi (NATOPA) 28-29 Haziran tarihlerinde İstanbul’da toplanacak. NATOPA, üye ülkelerin parlamento temsilcilerinden oluşuyor. Türkiye, NATOPA’da meclisteki sandalye sayılarına orantılı olarak AKP’den sekiz, CHP’den dört, MHP’den, İyi Parti’den ve Dem Parti’den ikişer üye ile temsil ediliyor. NATOPA öyle çok önemli ve bağlayıcı kararların alındığı bir yapı değil. Esas işlevi NATO’nun emperyalist politika ve projelerinin siyasi olarak paketlenip makyajlanarak benimsetilmesi. Ülke parlamentolarından farklı siyasi parti temsilcilerinin burada yer alması en çok bu işe yarıyor.

Türkiye’nin tarihinde NATOPA’ya katılmayı reddetmiş herhangi bir siyasi parti bulunmuyor. Biz NATO’yu bir terör örgütü olarak görüyoruz. Ama düzen siyasetinin her renkten partisi birbirine çok zıtmış gibi görünseler dahi NATOPA’ya büyük bir şevkle temsilcilerini gönderiyorlar. Bu temsilciler NATOPA toplantılarında, ziyafetlerde yan yana şen şakrak fotoğraflar çektiriyorlar. Ülke içinde “emperyalizme” karşı nutuklar atıp NATOPA’da emperyalizmin güvenlik stratejilerinin iyileştirilmesi üzerine yüksek fikirler tartışıyorlar. Bu nutuklarda dikkat edin emperyalizmin adını asla koymazlar. Ne ABD ne AB ne İngiltere ne de tabii ki NATO’nun adını ağızlarına almazlar. Biz buna hamaset diyoruz!

NATOPA düzen siyasetinin tüm partileriyle birlikte emperyalizmin kölesi olduğunu gösteren bir aynadır. Sorsanız hepsi Türkiye’nin dış politikada denge politikasının öneminden bahseder. Ama 2022’de olduğu gibi gidip Rusya’yı terör devleti ilan eden NATOPA bildirisine hep birlikte “evet” oyu verirler. MHP ve İyi Parti bölünür temsilcileri NATOPA’da birleşir. Ne de olsa başbuğlarının en meşhur sözü “NATO’ya CENTO’ya bağlıyız”dır. Sansasyonel biçimde CHP’den AKP’ye geçen “Teğmen” Mehmet Ali Çelebi, CHP’yi emperyalizme diz çöktüren geçmişinden kopmakla eleştirmiş sonra da koşa koşa AKP temsilcisi olarak NATOPA üyesi olmuştur. Nihayet son günlerde birbirine giren ve adeta kanlı bıçaklı olan CHP’nin iki kanadından Kılıçdaroğlucu Faik Öztrak ile Özgür Özelci Utku Çakırözer emperyalist efendilerinin huzurunda kol koladır. Biz buna kölelik diyoruz!

Ne yazık ki bu tabloyu meclisin düzen siyasetinin en çok sillesini yemiş Kürt halkının temsilcisi konumundaki Dem Parti milletvekilleri de tamamlıyor. Sembolik temsil deyip geçemeyiz. Bu temsil tam da NATOPA’nın emperyalizmin suçlarının aklanması işlevine yarıyor. Bir yandan Dem Parti milletvekili Perihan Koca Doğan kürsüden Temmuz’da Ankara’da yapılacak NATO zirvesini protesto edeceklerini açıklarken, diğer yanda iki Dem Parti milletvekilinin İstanbul’daki zirveye katılıyor. Böylece NATO onu protesto edenler tarafından bile meşru bir yapı olarak görülmüş ve gösterilmiş oluyor.

NATO karşıtı eylemler düzenleyip, açıklamalar yapıp çeşitli vesilelerle NATO’cu partilerin arkasına dizilenler de aynı şeyi yapıyor. Akla hemen Özgür Özel’in mitinglerinde bayrakları ile yer kapma yarışına giren sosyalistler geliyor tabii. Sosyalistlerin bayrakları Özgür Özel’i selamlarken o da Amerikan emperyalizminin önde gelen dergilerinden Newsweek’e yazdığı yazıda verdiği mücadelenin NATO’nun güvenliği için stratejik öneminden bahsediyor: “Yürüttüğümüz demokratik mücadele yalnızca Türkiye’nin demokratik geleceğini ve dünyanın stratejik açıdan en önemli ülkelerinden birinin istikrarını belirlemeyecek. Aynı zamanda bölgemizin, Avrupa’nın ve NATO’nun güvenliğini de şekillendirecek.” Anti-emperyalist söylemi elden düşürmeyen Vatan Partisi gibi siyasetleri de unutmamak lazım. Onlar da diğer uçta bir yandan NATO defol diyip diğer yandan buyur edip kanlı liderlerini baş üstünde tutan, Trump gelecek diye etekleri zil çalan AKP’yle milli hükümet kurmaktan bahsediyorlar. Biz bunların hepsine aklama diyoruz!

NATOPA, bağlayıcı kararlar almıyor olabilir ama ülkelerin siyasetini emperyalizmin hizasına sokmakta, emperyalizmin suçlarını aklamakta ve emperyalizmi meşrulaştırmakta stratejik bir işlev görüyor. Ama aynı zamanda görmek isteyen gözler için düzen siyasetinin ipliğini pazara çıkaran bir ayna işlevi de görüyor. Umuyoruz ki NATOPA toplantısı düzen siyasetinden kopmanın bir vesilesi olur. Umuyoruz ki Dem Partili milletvekilleri Perihan Koca Doğan’ın NATO’yu protesto eden sözlerin bir gereği olarak NATOPA’yı boykot ederler. Umuyoruz ki Türkiye sosyalist hareketinin anti-emperyalist geleneğinden gelenler, Denizlerin Mahirlerin mirasını hatırlar ve NATO’cuların kuyruğunda siyaset yapmayı bırakırlar.

 

 

 

 

NATO Parlamenterler Asamblesi NATO Düzen partileri Erdoğan NATO’dan çık! NATO’yu yık! CHP emperyalizm Dem Parti