Soma katliamı ikinci yıldönümünde İstanbul'da Taksim Galatasaray meydanında anıldı

Gerçek 1 dk okuma
13177422_1154228171283617_1110806519731755084_n.jpg

13 Mayıs cuma günü saat 19.00’da DİSK, KESK, TMMOB ve TTB'nin çağrısıyla İstanbul'da Taksim Galatasaray Lisesi önünde Soma katliamını ikinci yıldönümünde hatırlatmak amacıyla bir basın açıklaması gerçekleştirildi.

''Soma'yı unutma, unutturma!'', ''Katillerden hesabı emekçiler soracak!'', ''Kaza değil bu bir katliam!'' ve ''Soma'nın hesabı sorulacak!'' sloganlarıyla başlayan basın açıklamasında yaşanan katliamın siyasi sorumlularının hâlâ hesap vermedikleri, bu katliamın baş sorumlusunun AKP hükümeti ve neoliberal politikalarının olduğu söylendi. Soma katliamının yanı sıra taşeron düzeninden ve meclisten yeni geçirilen kiralık işçi yasasından da sıkça bahsedildi. “Somayı unutmadık, unutmayacağız, unutturmayacağız” sözleriyle sona eren basın açıklamasına herhangi bir polis müdahalesi gerçekleşmedi. 

istanbul Soma Katliamı Soma'yı unutma unutturma eylem basın açıklaması